5 июн. 2013 г.

Котелянець Ірина Іванівно



    Котелянець Ірина Іванівна працює над проблемою «Використання наочно-дидактичних матеріалів  та впровадження  засобів інформаційно-комунікаційних технологій на уроках географії та екології».
    Великою підмогою в підвищенні ефективності навчального процесу, його оптимізації є  дидактичний принцип навчання – наочність.  Мова йде про таку наочність, яка мала б великий простір для творчої самостійної діяльності  учнів на всіх етапах засвоєння знань, яка була б із багатьма невідомими, які необхідно розпізнати, розкрити і засвоїти. Наочність повинна бути і такою, щоб вона без примусу будила внутрішній стимул до пізнання, щоб запропонований зміст навчального матеріалу , його розкриття і його засвоєння знаходилося б у тісному зв’язку з раніше засвоєними знаннями.
    Наочність  повинна не тільки  демонструватися,  але і до неї повинні бути проблемно-пізнавальні запитання і завдання. Наочність своїм змістом і завданнями створює пізнавальний інтерес, пробуджує активну розумову  діяльність учнів.  
 
 Доступно та ефективно з цими вимогами можуть справитися інформаційно-комунікаційні технології використані у вигляді презентацій. Це дозволяє систематично повторювати раніше засвоєний матеріал. А вивчений матеріал знаходиться у тісному зв’язку  з проходженням та засвоєнням нового. Презентації базують на раніше набутих знаннях
    Будуючи свій конспект чи опорну схему, учень має зосередити увагу на  найголовнішому навчальному матеріалі в темі, виділити його, визначити  місце  для другорядного, розкрити зв’язок головного з допоміжним, не порушуючи при цьому основних географічних принципів та закономірностей, дотримуючись алгоритмів відповідей.
  Крім того,  географічне зображення за допомогою умовних позначень дає змогу використовувати ефективніше час на уроці. Система роботи із застосуванням презентацій полягає у розділі навчального матеріалу на великі смислові блоки та у можливості  кількаразового повтору інформації. А результатом цього є поглиблення знань, умінь та навичок учнів. Саме тому Ірина Іванівна працювала в цьому напрямку.
  За 2012-2013 навчальний рік Ліцеїстами під керівництвом вчителя створено ряд презентацій з усіх курсів географії та екології. Серед них:
І курс – Карпати, Кримські гори, Чорнобиль.
ІІ курс – Чорна металургія
ІІІ курс – Франція, США ( Тутік  А.,  32гр.), Японія (Курєпін А., 31гр.), Індія (Заплатинський В.- 31 гр.)
ІУ курс – Категорія забруднення (Шкарупа А., 42гр.)
  За навчальний рік було створено навчальні таблиці і схеми з фізичної географії України, соціально-економічної географії України та соціально-економічної географії світу. Для зацікавленості та кращого запам’ятовування учнями створено та виготовлено пазли «Економічні райони України». Створено портфоліо вчителя.
Іриною Іванівною   були підготовані та проведені такі методичні заходи:
-         Творчий пошук «Педагогічна філософія креативної освіти» (січень, 2013);
-         семінар «Створення психологічного комфорту на уроках географії» (березень, 2012);
-         Фестиваль педагогічних ідей;
-         проведено тематичну бесіду-зустріч з ліцеїстами навчальних груп «Здоров’я понад усе» (лютий, 2013);
-         проведені диктанти щодо  охорони здоров’я та життя дітей, лютий 2013;
-         Методичний бюлетень «Розвиток творчих здібностей учнів на уроках географії та в позакласній роботі» (травень, 2013).

 Друга частина декади природничо-математичних дисциплін пройшла під назвою: «Світ навколо нас», яка порадувала ліцеїстів та вчителів живописними фотографіями «Осінь в рідному місті», а майстер-клас з бісероплетіння  «Стежками творчої України» захопив всіх учасників та затягнув у світ прекрасного.