5 июн. 2013 г.

Жихарєва Тетяна Василівна



Жихарєва Тетяна Василівна  з цього навчального року працює над проблемою: «Формування інформаційно-комунікаційної компетентності учнів на уроках інформатики та математики». Основою якої  є компетентнісний підхід – це підхід, який акцентує увагу на результат освіти, причому, в якості результатів розглядається не сума засвоєння відомостей, фактів, даних, а здатність людини діяти у різних проблемних ситуаціях.
    Кожен день на підлітків обрушується потік інформації, яку потрібно глибоко осмислити, проаналізувати і зробити правильні висновки. Тому вчитель допомагає учневі  виявляти проблему, створює умови для самостійного знаходження способів її рішення та спонукає  творчо підходити до її розв’язання.
   Щоб упроваджувати в навчальний процес нові знання з інформаційних технологій, учитель намагається спостерігати за змінами в інформаційних технологіях, за появою нових; знаходити відповідні інформаційні джерела для засвоєння; кваліфіковано володіти  певними  навичками ІКТ, маючи  в ліцеї  відповідну техніку та програмне забезпечення створювати власні дидактичні засоби для учнів.
  Найбільш ефективним способом формування інформаційно-комунікаційної компетентності на уроці інформатики є організація самостійної роботи учнів, яку вчитель впроваджує завдяки елементам дистанційного навчання, тематичних практикумів, комп’ютерного тестування. На сьогоднішній день для розв’язання поставленої методичної проблеми вчитель використовує найпотужніший ресурс навчання – Інтернет. Цей ресурс пропонує учням масу всіляких навчальних онлайн-програм, словників, відео та аудіо матеріалів. І жодна серйозна робота не обходиться без використання інтернет матеріалів. Прикладом є інтернет-ресурс, що створили ліцеїсти разом з вчителями фізики та математики, працюючи над навчально-інформаційним проектом «Крок у невідоме»  
Тетяною Василівною були підготовані та проведені такі методичні заходи:
-         Фестиваль педагогічних ідей (грудень);
-         Семінар «Реалізація міжпредметних зв'язків при вивченні інформатики в загальноосвітній школі» (грудень 2012);
-         Педагогічні роздуми «Позитивне мислення в освітянській діяльності» (лютий, 2013)
-         Методичний бюлетень «Використання комп’ютерної підтримки при викладанні предметів природничого циклу» (жовтень, 2012).
  Традиційно,  у лютому місяці пройшов тиждень безпечного Інтернету організований та проведений   Тетяною Василівною. Ліцеїсти з І по ІУ курс мали можливість відкрити як переваги так і небезпеку заховану у всесвітній павутині. На уроках протягом 15 хвилин пройшов інформаційний «марафон», присвячений безпеки в Інтернеті. На згадку про який був виготовлений бюлетень «Безпечний Інтернет». Визначною подією цього тижня був відкритий виховний захід «Кабінету інформатики – 10  років». На цьому святі була започаткована нова традиція – електронна книга почесних гостей. Право на перший запис у якій отримав директор ліцею В. М. Балясников. Позакласна робота у цьому навчальному році закінчилася фестивалем «Комп’ютерна презентація – 2013», на якому були представлені найкращі роботи ліцеїстів по створенні презентацій визначені вчителями ліцею. Під керівництвом Тетяни Василівни було випущено відеоролик , який був змонтований  за знятими ліцеїстами сюжетами за мотивами смішної математики. Це є результат роботи гуртка «Мотор. Хлопушка. Знято!», який працював під час декади фізико-математичних дисциплін.